"Kundservice" på Fokus Bank

Jag blir så irriterad på bankfolk. Snäser av och behandlar en (mig) som ett mindre betydande väsen. Det spelar alltså ingen roll att de har tillbringat hela sin studietid i kostym, hanteringen av kunderna är bedrövlig. Bankfolk vet helt enkelt inte vad service är. De är inte flexibla för fem öre och tror att service är att läsa upp den information som finns på hemsidan.

 

Det borde vara obligatoriskt för personalen på en bank att ha praktik i servicebranschen ett par år innan de får sätta sig vid skrivbordet och ta hand om folks pengar. Då hade de lärt sig att hantera alla typer av människor, och förstått att en hel befolkning omöjligt kan ses som en homogen grupp.

 

Då hade de fått större förståelse för människors olika behov och kanske hade de fått äta lunch med de tre stormakterna. En kines, en ryss och en amerikan var nämligen mitt lunchsällskap på jobbet i söndags, och säg den bank som har en sådan personalsammansättning.

2009-09-16 @ 17:29:17 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Allmänt
  • Mars 2010
  • December 2009
  • Oktober 2009
  • September 2009
  • Augusti 2009
  • Juli 2009
  • Juni 2009
  • Maj 2009
  • April 2009
  • Mars 2009
  • Februari 2009
  • Januari 2009
  • December 2008
  • November 2008
  • Oktober 2008
  • September 2008
  • Maj 2008
  • April 2008
  • Mars 2008
  • Februari 2008
  • Januari 2008
  • December 2007
  • November 2007
  • Oktober 2007
  • September 2007
  • Augusti 2007
RSS 0.91