Sista dagen

Idag är sista dagen och vi är igång med de sista tagen. Det tar så lång tid! Jag kan inte heller städa lagom, allt eller inget är det som gäller. Lite dumt eftersom det känns som jag städar skit från hyrestagare flera år tillbaka. För inte kan det bli såhär smutsigt på sjutton månader?

 

Här ligger huset ute för försäljning. Jag och Sven tippade taxeringsvärde och gissade fel med en miljon (för lite).

 

Det absoluta bästa i annonsen är:

"Dersom det er rom i boligen som ikke har vegg-/fastmonterte ovner så følger det heller ikke med ovner i disse rommene. Dette avviker fra bransjenormen, men er tilpasset klimaet her."


Funderar på att trycka upp citatet som sådana där väggord och ha i vardagsrummet i den nya lägenheten. Skulle få mig att brista ut i skratt närsomhelst. För att förtydliga; ovner betyder element och på andra våning där vi bor finns det inte ett enda. Strömräkningen vi betalade i januari månad låg på 1800 NOK. Anpassat till klimatet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback