Jag behöver hjälp.

Så började jag mitt sms till Maja i tisdags. Jag bad om en utmaning som skulle ta mig upp ur soffan och få min träningslust att komma tillbaka. Att Maja är den bästa träningsrådgivaren är det inget snack om så jag kände lugn när hon lade fram förslaget 1.5 mil i snitt per vecka tills jag åker till Stockholm. Det här klarar jag, tänkte jag, och började känna mig taggad till at ge allt de kommande sex veckorna. Sedan kom dödsstöten: "Slutprovet är ett varv runt Kungsholmen med mig".

 

Givetvis var jag bara tvungen att anta utmaningen, så sista helgen i oktober ska jag flåsa Kungsholmen runt med Marathonmaja. Första veckans träning är avklarad och jag kan inte förstå hur jag ska överleva en mil om sex veckor. Jag visste ju att det skulle bli tufft med tanke på att jag inte har tränat sedan semestern men att det skulle bli så här tufft hade jag inte räknat med. Tisdagens och fredagens träningar var hemska; tunga ben, illamående och allmän ovilja.

 

Första kilometern idag var lika jobbig men så plötsligt hände det något. Benen lyfte lite lättare, inget illamående och det hela började kännas rätt okej. Kanske klarar jag slutprovet trots allt, vi får se.

 

Träning vecka 38

Tisdag: 4,07 km

Fredag: 3,1 km

Söndag: 5,01 km

Totalt: 12,18 km

Snitt per vecka: 12,18 km

 

 


Kommentarer
Postat av: Malisen

Jag är så stolt och imponerad! Keep up!

Postat av: mikaela

Grymt bra jobbat!

2009-09-22 @ 10:40:00
URL: http://kompanjonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback