Du kan inte mena allvar?

Okej, examen nummer två. "Planlegging og drift av hoteller". Det är sol ute men jag sitter inne vid köksbordet, lyssnar på musik och försöker hitta något som är intressant i kurslitteraturen. Det verkar dock vara helt omöjligt. Jag bläddrar fram och tillbaka, gäspar lite och dricker litervis med kaffe. För som alla vet, man blir kissnödig av kaffe och då kan man hålla paus utan dåligt samvete.

Egentligen kunde kursen varit hur intressant som helst. Hur man ska driva och bygga ett hotell: byggnadsregler, handikappanpassningar och revenue managment, är just sådant som är extremt relevant om man som jag ska ha en karriär inom hotellbranschen men när boken som hör till är skriven på grundskolenivå och förklarar att en servitör serverar mat och att nattreceptionisten matar guldfisken blir jag bara irriterad. 

Och det värsta av allt: det kompendium på trehundra sidor som också ingår i kurslitteraturen är skrivet med Comic Sans. Ett typsnitt som var lite kul att skriva brev med på mellanstadiet. Jag kan omöjligt ta stoffet jag läser på allvar.

Malin, du som vet, borde det inte vara förbjudet med Comic Sans på ett universitet? 

Kommentarer
Postat av: caroline

Jag håller med om comic sans. Tycker faktiskt inte att det passar i något sammanhang alls faktiskt. Möjligtvis hade du kunnat skriva detta inlägg som ironi, men annars är alla tillfällen för seriösa för comic sans. Jag har ve och fasa bevittnat detta typsnitt på en meterhög skylt. Ryys.

Postat av: caroline

"...detta inlägg med comic sans som ironi" var det tänkt att det skulle stå.

2009-05-13 @ 16:57:26
URL: http://kalorin.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja om man är över tio är det nog i så fall ironi den enda användningen man har av comic sans. har faktiskt sett detta typsnitt användas av två föreläsare på skolan, båda kvinnor i medelåldern. det är ju sådana saker som gör att kvinnor inte blir tagna seriöst i "maktpositioner". skulle aldrig kunna tänka mig att en man hade haft en föreläsning med en comic sans-power point.

2009-05-13 @ 18:18:07
Postat av: malin

JA! ABSOLUT FÖRBJUDET.

T.o.m. förbjudet i ironiform..

Herregud!

2009-05-15 @ 11:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback