Fåglar och fönster

Lägenhet städad. Skolarbete färdigt. Tvätt struken. Visst låter det som en perfekt helg? Och det var det också. Ända fram till femtiden idag, lördag, eftermiddag. 

Nöjd med allt fix satte jag mig i bilen med riktning affären. Middagsmat och papaya stod på handlingslistan. Ungefär halvvägs står det två kråkor på vägen som ser ut att bråka om någon mat. Jag fortsätter köra och PANG. Dumma fågel. Brukar inte fåglar flyga sin väg när bilar kommer körande? Eller ska man stanna för fåglar på en sextioväg med bilar bakom?

Den överkörda kråkan skulle senare visa sig vara ett dåligt omen. Efter middag med melodifestival, tända ljus och kall öl kände jag att det behövdes lite luft i lägenheten. Gick ut i köket för att vädra men fönstret satt trögt. Jag började slå lite på fönstret men det satt fortfarande trögt så jag forsätter att slå och KRASCH. Dumma fönster.


Och jag som tänkte klippa mig och åka till Sverige för nästa lön. Tror jag blir tvungen att omprioritera.

Kommentarer
Postat av: Malin

O-no!

Men det får la de på undervåningen fixa och betala!

No worries darling.

Postat av: Maja

Såg inte först på bilden, såg ut som immigt fönster men det är trasigt... Trist! Tur det inte var en spegel iaf.

2009-02-08 @ 16:28:21
URL: http://malisens.blogg.se/
Postat av: carro

ohno!

2009-02-09 @ 07:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback