Stieg Larsson och rotfruktsgratäng

Såg ju på Skavlan igår och där var det klipp från den kommande filmen Män som hatar kvinnor. Jag har ännu inte läst Stieg Larssons rosade böcker, mycket på grund av att jag har lite svårt för deckare, spänningsromaner, kalla de vad du vill. Men, det stora men, jag vill se filmen, och att läsa boken efter filmen är urtrist, därför tog jag idag tag i dilemmat och har nu kommit hem efter en promenad med boken i lurarna.

Är ännu inte överbevisad över bokens storhet men nu ska jag sätta igång med en
rotfruktsgratäng  så med boken på play under matlagningen kommer kanske mitt omdöme att ändras. Skala, skiva, strimla och lyssna.

Kommentarer
Postat av: Malisen

Har kommit på att, eftersom man ofta blir besviken på att de tagit bort så mycket när man ser en film som är gjord på en bok man läst, läser jag hellre boken efter jag sett filmen.

Postat av: Lisa

fast jag blir hellre besivken än vet vad som ska hända i en bok jag läser, då är det ingen vits att läsa boken ju. vet jag vad som ska hända i en film gör det inte så mycket eftersom jag spenderar mindre tid med en film än med en bok...

2009-02-15 @ 00:26:15
URL: http://lolly.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med Lillen!

Vad tyckte du om Stisse?

Jag har inte heller läst dem..

2009-02-15 @ 09:22:31
URL: http://nasigoreng.blogg.se/
Postat av: Malisen

Underbart är ju när sluten är olika som i Nick Hornbys Om en pojke. Boken och filmen har slutar inte på samma sätt om jag minns rätt.

2009-02-15 @ 16:14:06
URL: http://malisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback