kaffe och lavendel, dofter jag gillar

Sitter just nu i skolan och har min tredje pauskvart i den fyra timmar långa "finansregnskap"-föreläsningen. Går faktiskt helt okej, lite träsmak i baken men ändå skönt att vara igång. Blir en tuff termin men ska försöka dra ner lite på jobbandet. Borde gå, behöver ju inte längre betala dyra osloresor eftersom min sambo är min sambo igen. Komma hem från skolan till lukten av nybryggt kaffe, inget slår det.

Konserten igår var rätt så mäktig. Trästolar i kyrklig anda blandat med en mix av lite småkonstig elektronisk musik. Kommer minnas länge.

Mitt under konserten känner jag lukten av grannens underbart lavendeldoftande handkräm som hon smörjer sina händer med. Kan inte låta bli att fråga vad det var för kräm som luktade så gott och upp tar hon en nästan urkramad silvertub från märket Maja
tidigare nämnt. Sedan säger hon att jag kan behålla tuben eftersom hon får det så billigt genom jobbet. Vilken generositet! Väl behövligt för en människa i ofas om man säger så.


Kommentarer
Postat av: Maja

Men hur härligt är det inte med snälla medmänniskor! Är alla så där snälla i Norge?! Ska nog slå till på en ny L'Occitanekräm nu när kylan kommer igen!

Postat av: Lisa

nej verkligen inte, hon med handkrämen var tyska :)

2008-09-05 @ 09:50:53
URL: http://lolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback