Ett snedsteg

Jag lider fortfarande av sviterna från min barndom. Uppvuxen i en kiosk, som i sin tur innebär flitigt besökande av godismässor har gjort mig överförtjust i nya godis- och glassorter. Jag måste prova ALLA nyheter, och det var faktiskt först för ett par år sedan jag förstod att inte alla (inte ens de flesta) har samma tvång till att prova alla nyheter på glasskartan eller med röntgensyn se alla flashiga nyhetsskyltar i butiken.

Nu på hösten sveper det in en våg i butikerna med höstnyheter. Ni kan ju bara tänka er vad jag frossar.


Gårdagens nyhetsfynd, men nej nej nej, inte god och extra ska inte blanda sig med godisbranschen. Dålig marknadsföring av ett märke som man förknippar med tandläkarrekommenderade tuggummin. 

Kommentarer
Postat av: Maja

Har samma behov/tvång. Det lurade mig för en exakt vecka sedan att köpa Marabous Amigo. Det var inte för att jag gillar choklad och gillar Sombreros som jag tänkte att det här borde vara något för mig, utan det var det lilla ordet nyhet som var tryckt på förpackningen som fick mig att köpa den vidrigt smakande 100-gramskakan. Låt den ligga i hyllan!!! Trots att det står nyhet på den! Finns även en marabou-lakrits, alltså choklad med lakrits i..??? Inte provat... ÄNNU ska tilläggas, det är bara en tidsfråga!

Postat av: Lisa

Amigon var ju supergod! och choklad med lakrits i finns här alleredan. Det är smaskens! Min godissmak är inte så smal direkt...

2008-09-15 @ 15:06:17
URL: http://lolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback