Fastklistrat

För några dagar sedan skrev bloggkommentatorerna detta inlägget om hur det känns när man hittar en blogg som fångar ens intresse. De skriver om vilka faser de går igenom med en ny blogg. Allt stämmer mycket bra överens med hur även jag hanterar upptäckten av en ny blogg. Först råkar jag hamna på en blogg upprepade gånger, läser och fascineras, men det tar alltid några dagar innan jag lägger till den på min blogglista. Väl på blogglistan är jag tvungen att läsa alla inlägg från bloggens start och sedan går det en viss tid till jag inte längre orkar klicka in på bloggen och därför lägger länken i papperskorgen.

Ser jag på min blogglista nu har jag bloggar i alla faser. Så sent som i lördags blev jag fast i Jos blogg och läste hela arkivet. Hur länge jo-bloggen kommer stanna på min blogglista är osäkert eftersom uppdateringen är spretig, men just nu har jag huvudet fyllt med Grekland och drömmer om att starta ett hotell på en av öarna.

Det blir lätt så, läser man ett helt arkiv, en uppsummering av några år i en persons liv blir man helt uppslukad. Ungefär som när man sträckläser en kan-inte-lägga-ifrån-mig-bok eller ser en hel säsong av en serie på några dagar. Helt plötsligt börjar man tänka på denna blogg, bok eller film mitt i vardagslivet och kan inte sluta. Någon som håller med? Har ni haft samma känsla med någon blogg, bok eller tv-serie?

Kommentarer
Postat av: nasigoreng

Oh.. yes... You know you love! XOXO

Fast inte längre..

så jag förstår!

Postat av: Eva Henriksson

mycket spännande att fastna på en blogg. Som en mycket spännande bok verkligen. Jag fastnade hos Jo på Kreta eftersom den lilla byn är vår älsklingsplats. Nu fick vi veta hur det är att bo och leva där. Jag har t.o.m. träffat Jo ett par ggr. Att leva med två kulturer är ingen enkel historia...därför blir det spännande och engagerande,. Jo skriver mycket bra och målande opladdrigt språk också.

2008-11-19 @ 07:42:59
Postat av: Lisa

Javisst skriver hon bra, kan väl säga att ett bra språk är ett av mina krav för att jag ska kunna fastna för en blogg. Och som du skriver så är det säkert mötet mellan två kulturer som gör det extra spännande. Kul att du skrev en kommentar här!

2008-11-19 @ 15:01:01
URL: http://lolly.blogg.se/
Postat av: Millan

Det e lite konstig känsla det där att bara kunna "kliva" in i nåns liv och läsa flera månader/år tillbax liksom. Men ganska spännande ibland ;-)

Det där med hotell på nån ö i grekland,jag håller tummarna ;-)

Millan

2008-11-19 @ 21:19:00
URL: http://camillahassberg.blogspot.com
Postat av: Lisa

tack! om ett och halvt år så... :)

2008-11-20 @ 15:46:36
URL: http://lolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback