Allting kan gå itu

"Du borde gå till läkaren med den där" har jag hört från alla jag mött sedan i lördags då min hand blev offer för min klantighet. Ja ja, har jag tänkt, till läkaren för en svullen hand, är inte det lite för hypokondriskt. Men eftersom svullnaden inte gav med sig bokade jag tid hos fastläkaren idag klockan kvart i tre. Kvart i sju, fyra timmar senare, kom jag vrålhungrig hem.
 
Ett ben i handen är tydligen brutet. Jag trodde att det skulle göra mycket ondare än såhär att bryta ett ben men antar att det är skillnad på vilket ben det är som bryts.

Min eftermiddag har alltså bestått av väntrum, doktorer och röntgen. Premiärröntgen faktiskt, har aldrig gjort det tidigare och hade ju hoppas på en sådan där tunnel att åka genom (som på Greys ni vet) men antar att det funkade lika bra att sitta på en stol och ha röntgenapparaten riktad mot bordet där min hand låg. Premiärröntgen och premiär för att bryta ett ben men tyvärr inte något premiärgips. Det gick bra utan om jag bara är snäll mot handen i cirka två veckor framöver. (Inget uppskov på examen för min del alltså).

Så typiskt mig, jag kan aldrig göra något ordentligt. När jag väl bryter ett ben så blir det ett litet fjuttigt ben i handen som inte ens behöver gipsas.

Kommentarer
Postat av: carro

Ska man vara medelmåttig på något är väl brytabenihanden ett bra område att vara medelmåttig på. Tar ju dessutom ner riskerna för att medelmåttigheten annars infinner sig på något viktigare område i livet. Typ snygghet. Puh - Jag har ju det där fotfelet du vet, som de liknat med att en liten ben brutits av, så jag borde ju vara safe jag med.

Postat av: mu

Men är det inte så att om man har större hand än ansikte så har man cancer?

2008-11-13 @ 00:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback