Komma överens

Vi har ett problem. Jag gillar när saker och ting tar sin tid i ett nytt hem. När inredningen växer fram, över flera år och speglar personligheterna till de som bor där. När inte allt matchar och ingenting ser ut som en helhetslösning, då trivs jag. Jag gillar också lite mix i färger, inte överdådigt och absolut inte färgglada väggar. Väggarna ska vara vita men detaljerna får gärna vara lite omatchat mönstrade.

Sven kallar mig för cirkus. Han vill ha raka linjer, stadiga möbler och max två färger (det är tydligen någon designerkod, mer än två färger och det blir uppenbart cirkus). I mina tankar ser hans hem ungefär ut som ett sjukhus och med handen på hjärtat, vart skulle du helst vilja bo, på en cirkus eller på ett sjukhus?

Kommentarer
Postat av: Maja

Det kan vara lika skönt att ha sjukvårdare nära cirkusen som att en clown flyttar in i sjukhuset... lycka till! Vi försöker också samsas om träslag på golv och färger på väggarna, inget lätt! Den som sa att renovering är det värsta som kan hända ett förhållande visste vad hon pratade om! Kram

Postat av: malin

hahaha!

2008-05-15 @ 18:15:03
URL: http://nasigoreng.blogg.se
Postat av: caroline

Med anledning av majas blogg idag vill jag bara förhandstacka för det superfina brevet och den perfekta presenten. Varför jag inte tackar på riktigt är att jag filar på ett riktigt brev tillbaka, men eftersom det går så jäkla långsamt får jag avslöja mig lite här nu så att du inte tror att jag missat brevet eller så. Kram!

2008-05-21 @ 10:01:55
URL: http://kalorin.blogg.se
Postat av: Signe/gyldenkål

Bli med til Døves Kulturdage i Stavanger 10 till 12 okt.! Kolla mer på www.kulturdagene.net

2008-05-21 @ 20:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback