Jussexamen imorgon i Hagbard Line huset kl 09

Du, nästa termin ska vi läsa i tid eller hur? Vara uppmärksamma på föreläsningarna, renskriva anteckningarna och köpa alla böcker i tid. Det spelar ingen roll om bokköparmånaden kommer innebära nästintill personlig konkurs, böckerna ska införskaffas och stå hemma i hyllan (eller ligga uppslagna på skrivbordet) innan augusti månad är slut. 

Och du, vädret ska inte vara en ursäkt för att inte plugga, eller hur? Soliga dagar ska tillbringas i skolan istället för på en uteservering med öl i kroppen, öl på bordet och öl i handen. Och du, regniga dagar fungerar lika bra till djupläsning av pensumböcker som till ett sex and the city-maraton i soffan med choklad runt munnen, choklad i koppen och choklad i magen.

En sak till min kära vän, aldrig någonsin ska vi lura oss själva med att säga: ja ja, men jag lär mig ändå aldrig något utan tidspress, för jag lovar dig, ingen människa kan läsa in tre ämnen på tre veckor och samtidigt jobba, äta och sova. Vi har blivit för gamla, för kloka och för trötta för att gå på sådant trams.

Eller hur?


Kommentarer
Postat av: Maja

Annars om du missar tentan kan du ju alltid satsa på den där karriären på någon tidningsredaktion som man drömmer om skulle vara så glamorös! Skirver så bra!!!

Postat av: carro

Det är kanske inte längre någon bra ursäkt till att inte läsa, men en förklaring till varför man inte gör det: det skapar ju någon sorts känsla av ungdomlighet... Living on the edge och ändå lyckas prestera mer än bra, det är coolt det.

2008-05-06 @ 13:40:44
Postat av: carro

Jag kan även upplysa om att numer så betyder en öl i kroppen en måndag eftermiddag (eftersom solen lyser så fint)alkoholistvarning så fort man upptäcker att resten av sällskapet beställer vatten. Så sitter man helt plötsligt där med sin ölandedräkt en måndag och undrar när man blev vuxen egentligen?

2008-05-06 @ 13:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback