En sömnig konklusion

Kunde inte sova så bra inatt. Vaknade runt fem gånger och vred och vände på mig. När det var dags att gå upp var jag trött men kom på att egentligen så är vi alla tio, tretton och sexton år. Bara för att vi har uppnått en viss ålder betyder det ju inte att de tidigare åldrarna inte existerar i oss, vi har ju varit där. Tio, tretton och sexton kommer alltid vara en del av oss, vissa är bara så mycket bättre på att förtränga eller möjligtvis glömma det.

Och det är inte utseende jag tänker på. Ärligt talat så skiter jag i mjuk mage, gråa hår och till och med rynkiga händer. Det jag tänker på är allt det andra, att inte stämma in på förväntningarna till den nuvarande åldern. Ingen som har tänkt på att vissa kanske har så mycket kvar i sig från tidigare år att förväntningarna blir helt omöjliga att uppnå? 

Åldern preciserar vem vi är, eller rättare sagt vilka vi borde vara och det är det som är jobbigt.  

Kommentarer
Postat av: caroline

lär mig! hur gör man för att strunta i mjuk mage?

Postat av: lisa

hur man gör vet jag inte men jag tänker att det finns så mycket viktigare saker jag behöver lägga energi på än just magen och så länge hälsan inte är dålig så spelar det absolut ingen roll... men istället ältar jag andra saker, som till exempel ålder, högstadiet etc

2008-01-17 @ 13:39:01
URL: http://lolly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback