Allt eller inget

Sitter och vilar upp mig inför kommande vecka. Jobb tisdag till söndag. Känner att det börjar bli för mycket och att det snart är dags att ta tag i kampen om rätten till en annan inkomstkälla. Det är bara det, jag gillar inte att låna pengar. Bli tillbakabetalningsskyldig och inte kunna känna sig fri.

Förr eller senare måste jag ju ta någon form av lån, det förstår jag mycket väl men jag ser hellre att det blir senare. Antar att det bara är en fråga om att ta steget, och efter det kan jag låna hur mycket som helst. Precis som när jag är och shoppar. Tycker att allt är för dyrt och går runt i timmar tills jag till slut köper en sak och förvandlas till en ostopplig shoppare.

Men eftersom det inte blir några lånepengar inom den närmsta månaden är planen för nästa vecka att jobba de pass jag ska och att vara extremt disciplinerad i skolan. Med min karaktär är det dömt att misslyckas men jag ska inte döma ut mig själv på förhand utan iallafall försöka.


Nu är det dock helg och jag dricker öl, firar födelsedag, firar kulturhuvudstad och ska förhoppningsvis se disneydrömmen Enchanted på bio.


Kommentarer
Postat av: caroline

För mig är det iaf bra mycket lättare att lyckas med självdisciplinen när jag inser att det är kört annars. Finns det minsta lilla hopp om att jag skulle kunna hinna ändå är det kört, men under press presterar jag alltid. Frågan är bara hur mycket press man klarar vs arbetsresultat...

Ska du ta nåt lån i livet ska du ta stuidelån, om så för att lägga det på hög och använda till att köpa andra saker (typ bil) kontant. Bättre ränta får man ju inte.
kram kram

Ps. Behöver din nya adress för maskeradinbjudan! ds

Postat av: Lisa

då blir det nog inget lån i livet, om jag nu mot förmodan får pengar från csn så tar det emot nåt så in i helsike

adressen mailar jag

2008-01-13 @ 01:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback