Ska jag chansa?

Hm, sitter här och funderar fram och tillbaka... I ett av ämnena jag läser nu har vi en så kallad mappeevaluering, det vill säga vi samlar poäng under hela terminen och betyget avgörs sedan efter hur många poäng vi har lyckats samla på oss. Jag ligger just nu 32 poäng från ett A och vi har ett valfritt indiviuellt arbete samt en obligatorisk slutterminsexamen kvar att göra. Det betyder att jag behöver 32 poäng för att nå högsta betyg och gör jag både arbetet och examen är det väldigt stor chans att jag får det men struntar jag i arbetet har jag fortfarande en god chans att få det. Jag är trött på att göra mer än vad som behövs men jag vill inte missa högsta betyg för att jag var lat.

Det är så svårt så nu behöver jag verkligen era inspel. Såhär ser förutsättningarna ut:
Jobb: torsdag 18-01, fredag 17-? och lördag 17-?
Arbete runt 5 sidor: ger 5, 10 eller 15 poäng (har fått 15 på de tre tidigare), inlevering fredag 23:55
Slutterminsexamen: ger 0-50 poäng (på mitterminsexamen fick jag 43p), kl. 09:00 tisdag

Oddsen säger att jag borde klara det utan det där extraarbetet men det skulle vara jäkligt skönt att bara slänga ihop något , få iaf 5 poäng och inte behöva läsa så mycket till examen, plus att arbetet innehåller vissa moment som kommer vara med på examen och då lär jag ju mig något samtidigt. Vad tycker ni? Inga tips som säger att jag borde nöja mig med mindre betyg för nu när jag är så nära så duger inte det. Snälla snälla, hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: caroline

Satsa på att skriva extraarbetet, men lägg inte ner så mycket energi (omöjligt jag vet, men ändå). Försök att lägga det på en så grundläggande nivå som möjligt. Då har du fortfarande chans till poäng, lär dig en del till provet och kan vila lite emellan alla arbetspass.

Postat av: caroline

Nu har jag läst inlägget innan. Jag ändrar mig: strunta i extraarbetet. Om det inte händer något väldigt konstigt borde du ju få ihop32 poäng på provet. Får du inte det var det antagligen en ganska så hård lärare och då hade nog inte extraarbetet hjälpt ändå. kram kram

2007-11-21 @ 22:47:13
URL: http://kalorin.blogg.se
Postat av: Lisa

tusen tusen tack för hjälpen, sitter här och har fortfarande inte bestämt mig. magkänslan har sagt nej till skrivarbetet hela tiden men alla andra (utom du o sven) säger ja... kan ju kanske hoppas på en trans imorgon förmiddag.

2007-11-23 @ 02:55:15
URL: http://lolly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback