Julorganisering

Så har jag blivit skjutsad till Ulricehamn och mina medresenärer har åkt tillbaka hem. Usch, alla ni som har båda familjerna på samma plats, eller iallafall inom tjugo mil, var glada över det. Hundra mil är nämligen alldeles för långt för att kunna fira jul på två ställen. Det känns som vi aldrig kommer att fira tillsammans för under julen ska man vara hemma. Jag har svårt att föreställa mig en jul någon annanstans än här.

Försöker förhandla fram till jul i Ulricehamn och påsk i Trondheim, men med tanke på min bristande förhandlingsförmåga (utebliven flytt till stavanger) så säger statistiken att det inte kommer fungera.

Mamma bjöd på en liten julbordstallrikförrätt igår så anar att hon är på samma linje som jag, och två är ju starkare än en.

Ska sova nu för att vara pigg inför julens viktigaste uppdrag: hämta hem lillasyster och fullborda familjen.

Kommentarer
Postat av: caroline

vi kör varnnan. Kändes konstigt att inte vara hemma på julafton, men kändes precis som julafton dagen efter istället. Och iår är vi ju hemma hos min familj på julafton. Kanske blir lite tajt med hundra mil till juldagen, men juldagen kanske kan bli den stora åkardagen och annandagen firardagen? För lika mycket som man vill vara hemma känner jag att man gärna vill vara tillsammans. Kanske kan förhandla dig till att jul i ulricehamn men nyår i trondheim? Så slipper man ju den ev iga vad ska vi göra på nyårs-hetsen också! Kram

Postat av: Maja

Ha hopp! Vi ska för första gången på alla 7 år faktiskt i alla fall fira tillsammans fram till klockan 12 ungefär =)

2007-12-17 @ 09:13:00
URL: http://malisens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback