Att ge service

Julshopping stod på schemat för dagen men kan inte direkt påstå att det blev så lyckat. Det var mycket mysigare att sitta på kafé och dricka kaffe. Känner dock ingen stress, har de flesta klapparna klara i huvudet och man kan hitta mycket fint i Sverige också, blir kanske till och med en aning billigare.

Måste bara säga att det gick grymt bra att jobba idag. Det svåraste är när telefonen ringer, man har en krånglig incheck och det samtidigt är kö. Men jag fixade det OCH jag var trevlig samtidigt. Folk i allmänhet klassar serviceyrken som lågstatus men jag tycker det är värt så mycket mer. Det är en konst att kunna ge bra service, en talang inte alla har. Jag ser det som min största karriärmässiga utmaning, att bli en grym serviceleverantör. Den bästa faktiskt. För blir jag det kan jag göra vilka misstag som helst, och sedan i bra serviceanda rätta till de och ändå betraktas som ofelbar.

På en marknadsföringsföreläsning nu i höst fick jag höra ett smart citat från någon harvard-snubbe: "The ideal would be to introduce a screw-up and then recover from it". Bra att ha i bakhuvudet när man känner att allt bara blivit fel fel fel.

2008-12-16 @ 23:54:53 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  • Allmänt
  • Mars 2010
  • December 2009
  • Oktober 2009
  • September 2009
  • Augusti 2009
  • Juli 2009
  • Juni 2009
  • Maj 2009
  • April 2009
  • Mars 2009
  • Februari 2009
  • Januari 2009
  • December 2008
  • November 2008
  • Oktober 2008
  • September 2008
  • Maj 2008
  • April 2008
  • Mars 2008
  • Februari 2008
  • Januari 2008
  • December 2007
  • November 2007
  • Oktober 2007
  • September 2007
  • Augusti 2007
RSS 0.91